본문 바로가기

AYN LOKI

Loki update 2023/4/7

반응형

1. 모든 로키 제품에서 X-box 모드/마우스-키보드 모드가 완벽하게 작동합니다.
모든 외부 컨트롤러(조이스틱/압축/숄더 버튼/추가 버튼)가 X박스 모드와 마우스-키보드 모드(표준 USB HID 프로토콜 기반) 모두에서 완벽하게 작동하며, 조만간 데모 영상을 통해 이 기능을 보여드리도록 하겠습니다. 기존의 모든 하드웨어 버그/문제는 이번 주말까지 잘 해결되어 해결될 예정입니다.

2. LED 제어 지연 시간이 최소로 감소 
일부 오딘 후원자분들께서 조이스틱과 사이드 스트라이프의 LED가 오딘에 쓸모없다는 불만이 있었기 때문에 현재 로키의 LED를 최대한 활용하고 싶었지만, LCC1.0은 제어 지연시간이 너무 길어(200ms 이상) 사용자 경험을 해칠 수 있어 윈도우 드라이버, LED 드라이버 칩, 바이오스 EC 간의 통신 프로토콜의 효율성을 높여서 제어 지연시간을 LCC1.0보다 훨씬 나은 10ms 이하로 만들기 위해 많은 노력을 해왔고, 드디어 실현하게 되었습니다! 이제 LED를 연결하여 충전 상태를 표시하거나 LED 밝기/색상을 시스템 음악 볼륨/속도에 동기화하거나 CPU/GPU 게임 성능 프로파일의 등급을 표시할 수 있게 되었습니다.

(LED 끌수 있는듯)

3. 이번 주말에 LCC 2.0이 준비됩니다.
프리미엄 하드웨어/구성/인체공학/가격대를 제외하면, 윈도우 게이밍 핸드헬드에서 소프트웨어는 프리미엄 디바이스를 다른 디바이스와 구분 짓는 중요한 요소임이 분명합니다. 그렇기 때문에 유니티는 UI 디자인, 제어 지연 시간, 사용 편의성, 시스템 성능 튜닝을 위한 사용자 친화성 등 모든 측면에서 LCC 소프트웨어를 1.0에서 2.0으로 계속 개선하고 있습니다. 현재 LCC 2.0은 Windows HAL 계층(하드웨어 추상화 계층) 위의 표준 API 아키텍처에서 작업 중이며, 이는 LCC2.0이 완전히 하드웨어에 독립적인 소프트웨어 설계가 될 것임을 의미합니다. LCC2.0의 장점은 장치별 하드웨어(예: 다른 바이오스 기능을 가진 다른 프로세서)에 액세스할 때 모든 로키 스커스에서 쉽게 호환 및 재사용할 수 있으며, Loki-max의 기능을 업그레이드할 때 다른 모든 제품이 동시에 동일한 기능 업그레이드를 공유할 수 있다는 점입니다.

4. LCC 개발의 사용자 경험을 향상시키기 위해 디스코드 채널에 초대합니다.
저희는 개발 전 과정을 투명하게 공개하고, 경험 많은 사용자들의 목소리에 귀 기울여 공식 LCC의 기능 및 특징을 향상시키기 위해 최선을 다하고 있습니다. 현재 디자인에 대한 좋은 아이디어/제안/기능 요청이 있으시면 공식 디스코드에서 언제든지 문의해 주시면 이 주제에 대해 특별히 논의할 수 있는 채널을 개설하겠습니다.

 

원문

1. X-box mode/mouse-keyboard mode is fully worked for all Loki skus
All the external controllers (joysticks/abxy/shoulder buttons/extra buttons) are fully worked in both x-box mode and mouse-keyboard mode(standard USB HID protocol based), we will give demonstration video soon to showcase this functionality in the coming few days. All the existing hardware bugs/issues are well addressed and cleared by the end of this week. 

2. LED control latency is reduced to the minimum 
It was complained by some Odin backers that the LED light along joysticks and side stripes are useless for Odin, and so we want to make full use of the current LED of Loki, but the our LCC1.0 showed a huge control latency(>200ms) which might hurt user experience and we have done a ton of efforts on the enhancing the efficiency of communication protocol among Windows driver, LED driver chip and BIOS EC thus to get the control latency less than 10ms which sounds significantly better than LCC1.0, and we finally made it happen! Now we made it possible that to tie the LEDs to indicate charging status, or to synchronize the led brightness/color to system music volume/pace, or to indicate a grade of CPU/GPU gaming performance profile.
3. LCC 2.0 will be ready on this weekend
As a windows gaming handheld, except for premium hardware/configurations/ergonomics/price point, software will obviously be a import factor which separates a premium device from the other devices. That is why we keep improving the LCC software from 1.0 to 2.0 from all aspects (UI design, control latency, ease-to-use and user-friendly for system performance tuning). LCC 2.0 now is working on a standard API architecture above windows HAL layer (Hardware Abstraction Layer), which means LCC2.0 will be a full hardware independent software design. The benefit is that LCC2.0 will be fully compatible and reusable across all loki skus easily when accessing device specific hardware (like different processors with different bios capabilities), and when we make an feature upgrade for Loki-max, all the other skus share the same feature upgrade at the same time. 

4. Invite you to join our discord channel for enhancing the user experience of our LCC development
We want to give enough transparency to ppl along with the whole development phase, try our best to listen to the voice of experienced users and enhance the functionality and features of the official LCC. If ppl has good ideas/suggestions/feature requesting on the current design, please feel free to contact us in our official discord, we will open a specific channel to discuss this topic particularly.

 

 

반응형